REGULAMIN ZARZĄDU STOWARZYSZENIA
Zał . do uchwały Zarządu nr 2/16
REGULAMIN ZARZĄDU STOWARZYSZENIA
„ Towarzystwo wspierania chorych na idiopatyczne włóknienie płuc – IPF”
§ 1
Zarząd działa na podstawie Statutu Towarzystwa
§ 2
Zarząd reprezentuje Towarzystwo i kieruje jego działalnością
§ 3
- Skład Zarządu oraz sposób wyboru jego członków określa § 24 Statutu.
- Kompetencje Zarządu określa § 25
§ 4
Zakresy kompetencji Zarządu oraz jego poszczególnych członków przedstawiają się w następujący sposób;
- Do kompetencji Zarządu należy:
- Reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz i działanie w jego imieniu.
- Kierowanie działalnością Towarzystwa zgodnie z postanowieniami Statutu, regulaminów wewnętrznych Towarzystwa i uchwałami Walnego Zebrania Członków Towarzystwa.
- Prowadzenie gospodarki finansowej Towarzystwa, w tym ustalanie budżetu Towarzystwa i sprawowanie zarządu jego majątkiem.
- Coroczne zwoływanie Zwyczajnego Walnego Zebrania Członków oraz zwoływanie Nadzwyczajnych Walnych Zebrań Członków Towarzystwa w przypadkach określonych w Statucie.
- Nabywanie i zbywanie majątku nieruchomego i ruchomego Towarzystwa, przyjmowanie darowizn i zapisów.
- Podejmowanie uchwał o przystąpieniu Towarzystwa do innych stowarzyszeń i organizacji w kraju i za granicą.
- Przyjmowanie kandydatów w poczet członków Towarzystwa.
- Uchwalanie regulaminów wewnętrznych Towarzystwa, za wyjątkiem regulaminów wskazanych w § 21 pkt 10 oraz § 31 pkt 10 statutu.
- Zatrudnianie pracowników lub współpracowników Towarzystwa.
- Do kompetencji Prezesa i Wiceprezesa Zarządu należy w szczególności:
- Nadzór nad skutecznością działania systemu kontroli wewnętrznej i właściwym wykorzystaniem wyników przeprowadzonych kontroli,
- Upoważnianie pracowników do podpisywania pism i określanie zakresu udzielonych upoważnień,
- Kontrola merytoryczna dokumentów księgowych,
- Składanie oświadczeń w imieniu Towarzystwa, w szczególności dotyczących jego praw i obowiązków majątkowych, we współdziałaniu z innym członkiem Zarządu , na zasadach określonych w § 36 Statutu Towarzystwa.
- Do kompetencji Skarbnika należy:
- Składanie oświadczeń dotyczących praw i obowiązków majątkowych Towarzystwa we współdziałaniu z Prezesem lub Wiceprezesem Zarządu, na zasadach określonych w § 36 Statutu Towarzystwa,
- Reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz w kwestii gospodarki finansowej i majątkowej.
- Wyznaczanie głównych kierunków polityki finansowej Towarzystwa i koordynacja działalności przy przygotowaniu planów finansowych,
- Sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań finansowych i ich zgodnością z obowiązującymi przepisami,
- Ingerowanie w przypadku zagrożeń płynności finansowej Towarzystwa,
- Inicjowanie działań na rzecz pozyskiwania środków finansowych na działalność statutową,
- Sporządzanie rocznych planów finansowych i przedkładanie ich Zarządowi celem zatwierdzenia,
- Nadzorowanie prowadzenia ksiąg rachunkowych.
- Do kompetencji Sekretarza należy:
- Sporządzanie listy obecności na posiedzeniach Zarządu,
- Protokołowanie posiedzeń Zarządu
- Liczenie głosów oddanych za uchwałami,
- Prowadzenie Księgi Uchwał Zarządu,
- Przesyłanie protokołów z posiedzeń Zarządu jego członkom,
- Opracowanie informacji o przebiegu posiedzeń Zarządu umieszczanej na stronie internetowej Towarzystwa.
- Do zakresu obowiązków członka Zarządu upoważnionego do kierowania działalnością bieżącą Towarzystwa w okresach pomiędzy posiedzeniami Zarządu należy:
- samodzielne administrowanie sprawami Towarzystwa, zgodnie z pełnomocnictwami udzielonymi przez Zarząd, bez naruszenia zasad dotyczących reprezentacji Towarzystwa (§ 36 Statutu Towarzystwa),
- podpisywanie korespondencji wychodzącej.
- bieżące zatwierdzanie dokumentów finansowych,
- bieżący nadzór nad dokumentacją merytoryczną i finansowa Towarzystwa,
- nadzór nad informacjami dla mediów.
Członek Zarządu upoważniony do kierowania działalnością bieżącą Towarzystwa pomiędzy posiedzeniami Zarządu może przekazywać realizację zadań wyszczególnionych w podpunktach b, c, d, Prezesowi lub Wiceprezesowi,
§ 5
- Zarząd podejmuje uchwały na posiedzeniach.
- Posiedzenia odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na kwartał.
- Członkowie Zarządu mają obowiązek uczestniczenia w posiedzeniach Zarządu.
§ 6
- W okresie między posiedzeniami Zarządu bieżącą działalnością Towarzystwa kieruje członek lub członkowie Zarządu wyznaczeni przez Zarząd.
- Terminy posiedzeń Zarządu ustala Prezes Zarządu w porozumieniu z Wiceprezesem Zarządu.
- Prezes Zarządu lub Wiceprezes Zarządu informuje o ustalonym terminie posiedzenia Zarządu wszystkich członków Zarządu, telefonicznie lub drogą poczty elektronicznej. W przypadku zawiadomienia drogą poczty elektronicznej, każda z powiadamianych osób ma obowiązek potwierdzić fakt otrzymania zawiadomienia.
- Każdy z członków Zarządu ma obowiązek poinformować osobę zawiadamiającą o terminie posiedzenia Zarządu o swojej obecności na planowanym posiedzeniu albo o swojej nieobecności, z równoczesnym usprawiedliwieniem tej nieobecności. W przypadku nieobecności na posiedzeniu Zarządu z przyczyn nagłych osoba nieobecna jest zobowiązana usprawiedliwić swoją nieobecność Prezesowi Zarządu najpóźniej w terminie pięciu dni od posiedzenia.
- Prezes Zarządu lub Wiceprezes Zarządu w uzgodnieniu z Prezesem Zarządu może zaprosić do udziału w posiedzeniu Zarządu gości, którzy uczestniczą w posiedzeniu z głosem doradczym.
- W celu obsługi administracyjnej, prawnej oraz finansowo – księgowej Towarzystwa Zarząd może powołać Biuro Zarządu
- Zasady działania Biura Zarządu określa Regulamin uchwalony przez Zarząd
- Pracami biura kieruje Dyrektor Biura Zarządu podległy bezpośrednio Prezesowi
§ 7
- Prezes Zarządu lub Wiceprezes Zarządu przygotowuje program posiedzenia oraz projekty planowanych do podjęcia uchwał i przesyła te dokumenty pozostałym członkom Zarządu, drogą poczty elektronicznej, najpóźniej na siedem dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia.
- Członkowie Zarządu są zobowiązani potwierdzić otrzymanie dokumentów wskazanych w ust. l i zgłosić swoje ewentualne uwagi lub komentarze do nich, drogą poczty elektronicznej adresowanej do wszystkich pozostałych członków Zarządu, najpóźniej trzy dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia.
§ 8
- Na początku każdego posiedzenia Sekretarz Zarządu sporządza listę obecności, którą podpisują wszystkie osoby biorcą udział w posiedzeniu.
- Posiedzeniom przewodniczy Prezes Zarządu lub Wiceprezes Zarządu, czuwając nad realizacją porządku posiedzenia oraz zarządzając głosowani nad uchwałami.
§ 9
- Uchwały mogą być podjęte, jeżeli jest obecna przynajmniej połowa członków Zarządu
- Uchwały są podejmowane zwykłą większością głosów obecnych, w przypadku równości głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
- Uchwały są podejmowane w głosowaniu jawnym, chyba że Zarząd podejmie uchwałę, w głosowaniu jawnym, o głosowaniu nad daną uchwałą w głosowaniu tajnym.
- Sekretarz Zarządu liczy głosy oddane w głosowaniach nad uchwałami.
§ 10
- Sekretarz Zarządu protokołuje przebieg posiedzeń, w szczególności treść poddanych pod głosowanie uchwał oraz wyniki głosowania.
- Protokół z posiedzeń Zarządu, o którym mowa w ust. l, podpisuje Sekretarz Zarządu oraz przewodniczący posiedzenia wskazany w § 8 ust. 2.
- Protokół z posiedzenia Zarządu Sekretarz Zarządu przesyła wszystkim pozostałym członkom Zarządu, drogą poczty elektronicznej, w terminie siedmiu dni od dnia posiedzenia.
§ 11
Niezależnie od protokołu, o którym mowa w § 10 ust. l, podjęte uchwały są wpisywane do Księgi Uchwał Zarządu, którą prowadzi Sekretarz Zarządu. Księga Uchwał jest przechowywana w sekretariacie Towarzystwa i dostępna w czasie pracy sekretariatu do wglądu dla członków Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej.
§ 12
Sekretariat Towarzystwa, w uzgodnieniu z Prezesem Zarządu lub Wiceprezesem Zarządu, przygotowuje zaplecze socjalne posiedzeń.
§ 13
Sekretarz Towarzystwa przygotowuje pisemną informację o przebiegu posiedzeń Zarządu Głównego, która jest zamieszczana na stronie internetowej Towarzystwa, w terminie czternastu dni od danego posiedzenia.
§ 14
Członkowie Zarządu kierujący działalnością Towarzystwa w okresie między posiedzeniami Zarządu informują pozostałych członków Zarządu, drogą poczty elektronicznej, o najważniejszych sprawach, w szczególności pismach otrzymanych od przedstawicieli władz oraz pismach skierowanych przez Towarzystwo do takich podmiotów oraz o spotkaniach z przedstawicielami władz, jak też poczynionych w czasie tych spotkań ustaleniach.